Gelre lanceert nieuwe website en patiëntenportaal
ActionsGelre lanceert nieuwe website en patiëntenportaal
Patiënten van Gelre kunnen vanaf 15 juli terecht op een nieuwe website en inloggen in het patiëntenportaal MijnGelre.
De nieuwe Gelre-website is volledig ingericht op basis van geprioriteerde ‘user stories’. Dit is een korte beschrijving van wat een websitebezoeker wil. Een voorbeeld van een user story is: ‘Als patiënt wil ik weten hoe laat en waar ik mijn bloed kan laten prikken’. “Om ons te focussen op de belangrijkste user stories, hebben we gekeken naar de zoekopdrachten op onze voormalige site en de meeste bezochte pagina’s”, licht Heleen Posthouwer van het website-projectteam toe.
Patiëntbehoeften ook online centraal
Ook is Gelre in gesprek gegaan met haar patiënten. In twee testsessies, georganiseerd voor het Gelre Patiëntenpanel, heeft het ziekenhuis relevante inzichten opgedaan over wat voor de hoofddoelgroep wel werkt en wat niet. “Hele waardevolle data waar we dan ook dankbaar gebruik van hebben gemaakt in de ontwikkeling van onze nieuwe site”, geeft Heleen aan. Zo bleek bijvoorbeeld dat een groot deel van de respondenten, de zoekfunctie op de website gebruikt. Dit bevestigde wat Gelre al zag in de webstatistieken. Des te meer reden om topprioriteit te geven aan de gebruiksvriendelijkheid van de zoekfunctie. “Dat nu bij lancering van onze website, de top 50 van zoekopdrachten direct de gewenste pagina als eerste resultaat geeft, daar zijn we dan ook gewoon hartstikke trots op. Geweldig dat we ook online “zorg beter voor elkaar” steeds meer waar mogen maken.”
Patiëntenportaal MijnGelre
“In de eerste 24 uur na de lancering hebben rond de 250 patiënten het patiëntenportaal MijnGelre bezocht. Dat is natuurlijk geweldig om te zien. We vinden het belangrijk om patienten met deze gebruiksvriendelijke inzagemogelijkheid nog meer bij het zorgproces te betrekken”, aldus programmamanager Ingeborg Kan.
Via het portaalkrijgen patiënten van Gelre na inloggen via DigiD, veilig inzicht in hun persoonsgegevens, vastgelegde behandelwensen, een deel van de medische gegevens, zoals brieven van zorgverleners, uitslagen van onderzoeken, een medicatie-overzicht en afspraken. In de toekomst wordt MijnGelre verder doorontwikkeld met online tools zoals de mogelijkheid om gegevens te wijzigen, afspraken te maken en online anamnese vragenlijsten in te vullen.
Goed geïnformeerde patiënten die hun eigen dossier inzien, blijken beter voorbereid op het spreekuur te komen. Dit stimuleert ‘samen beslissen’ en zet de patiënt meer in de regierol. Patiënten kunnen uiteraard nog steeds kiezen de regie meer aan de behandelaar te laten.
Heeft u vragen of opmerkingen?
- Heeft u vragen of opmerkingen over onze nieuwe website? Vult u dan ons suggestieformulier in.
- Heeft u vragen of opmerkingen over MijnGelre? Neem dan contact op met ons Contactcentrum MijnGelre.
Een grote dankjewel aan onze partners
Een #DANKJEWEL in caps lock is op zijn plaats voor onze partners Funatic, Enovation, Nieuwe Wending, M&I/Partners en Bostec. Dat we samen in korte tijd onze nieuwe website en een patiëntenportaal hebben gebouwd, daar zijn we trots op én onze partners dankbaar en erkentelijk voor.