Voorbereiding op uw opname | Gelre ziekenhuizen | Gelre ziekenhuizen

Cookies

Welkom op de website van Gelre Ziekenhuizen. Voor onze filmpjes gebruiken we YouTube. Om die af te spelen, plaatst YouTube cookies. Wilt u liever geen YouTube cookie? Dan kunt u dit hier weigeren. U kunt dan geen filmpjes bekijken. We gebruiken zelf functionele en analytische cookies om onze website goed te laten werken. Meer weten over cookies?

alert
Openingstijden en bezoektijden kerstperiode 2024

Wilt u meer informatie over de gewijzigde openingstijden en bezoektijden: klik hier

Zorg beter voor elkaar

Voorbereiding op uw opname

Wordt u binnenkort opgenomen in Gelre ziekenhuizen? Op deze pagina leest u meer informatie over hoe u zich kunt voorbereiden op uw opname.

Pre-operatieve screening

Als u wordt geopereerd, krijgt u een pre-operatieve screening. Een polikliniekassistent en anesthesioloog (arts die verantwoordelijk is voor de verdoving) onderzoeken u. De anesthesioloog bepaalt samen met u welk soort verdoving het beste past bij de operatie en uw persoonlijke voorkeur. Vervolgens informeert de anesthesioloog u over de gang van zaken bij de operatie en over de risico’s.

Opnamegesprek

Vóór uw opname heeft u een opnamegesprek met een verpleegkundige. Dat geldt alleen bij geplande opnames van meer dan één nacht. De verpleegkundige informeert u over de gang van zaken op de afdeling. Daarnaast vraagt de verpleegkundige naar:

  • uw geneesmiddelengebruik
  • een eventueel dieet
  • overgevoeligheid voor bepaalde stoffen
  • dragerschap van een bacterie
  • uw contactpersonen
  • uw thuissituatie

Thuis voorbereiden op uw behandeling

  • Welke voorbereidingen u thuis vóór uw opname moet doen, zoals op tijd stoppen met eten en drinken, bespreekt u tijdens de pre-operatieve screening (POS). Op de webpagina van de POS vindt u ook de folder 'Instructies voor de operatie' en de schema's voor Dagbehandeling en Van polikliniek naar operatie.

  • Het kan zijn dat u van ons heeft gehoord dat u zich thuis kunt voorbereiden op uw onderzoek of behandeling. U ontvangt dan een email met een link naar een digitale voorlichting van Medify. Hierin wordt stap voor stap uitgelegd hoe uw onderzoeks- of behandeltraject verloopt. Wij bieden dit voor verschillende onderzoeken en behandelingen aan. Lees er hier meer over.

Wat neemt u mee?

  • identiteitsbewijs
  • zorgverzekeringsbewijs
  • afsprakenkaart
  • geneesmiddelen die u thuis gebruikt (in hun originele verpakking) en een actueel medicatieoverzicht van uw apotheek
  • kleding, pyjama, kamerjas, pantoffels, ondergoed
  • toiletartikelen (zoals kam, tandenborstel, tandpasta, shampoo en zeep)
  • uw eigen hulpmiddelen, bijvoorbeeld leesbril, rollator of wandelstok
  • boeken, tijdschriften en dergelijke
  • klein geldbedrag voor restaurant of winkeltje
  • bankrekeningnummer als u een telefoon of televisie wilt huren

Laat kostbaarheden zoals sieraden, een fototoestel, bankpassen en grote geldbedragen thuis om diefstal of vermissing te voorkomen.

Praten over behandelopties

Uw behandelend arts of de arts-assistent spreekt bij opname met u over de behandelopties (ook wel behandelwensen of behandelbeperkingen genoemd).

Voorkomen van infecties

We willen infecties in het ziekenhuis voorkomen. Daarom controleren wij alle patiënten die een verhoogd risico hebben op het dragerschap van bijzonder resistente bacterien (BRMO). Bijzonder resistente bacteriën (BRMO) zijn bacteriën die verminderd gevoelig zijn voor de meest gebruikte antibiotica. Voorbeelden hiervan zijn MRSA, ESBL en VRE. Op de pagina Voorkomen van infecties in het ziekenhuis kunt u lezen of u een verhoogd risico heeft op het dragerschap van BRMO.

Heeft u een tolk nodig?

Beheerst u de Nederlandse taal onvoldoende? Meld dit dan vóór uw afspraak bij de afdeling waar u een afspraak heeft en vraag om een telefonische tolkendienst. Tijdens de afspraak wordt dan gebruik gemaakt van de zogenaamde tolkentelefoon. Het gebruik van een tolk kan ook de wens zijn van uw zorgverlener. Zie ook www.tvcn.nl.

Huisregels

Om uw bezoek of verblijf in ons ziekenhuis zo aangenaam mogelijk te maken, vragen wij uw rekening te houden met onze huisregels.

Complementary Content
${loading}
Scroll