Zorgnota | Gelre ziekenhuizen

Cookies

Welkom op de website van Gelre Ziekenhuizen. Voor onze filmpjes gebruiken we YouTube. Om die af te spelen, plaatst YouTube cookies. Wilt u liever geen YouTube cookie? Dan kunt u dit hier weigeren. U kunt dan geen filmpjes bekijken. We gebruiken zelf functionele en analytische cookies om onze website goed te laten werken. Meer weten over cookies?

alert
Openingstijden en bezoektijden kerstperiode 2024

Wilt u meer informatie over de gewijzigde openingstijden en bezoektijden: klik hier

Zorg beter voor elkaar

Zorgnota

In de meeste gevallen wordt uw behandeling door ons gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. Op de zorgnota van uw verzekeraar kunt u precies zien welke zorg in rekening is gebracht. Voor eventuele vragen kunt u ook bij uw verzekeraar terecht.

Heeft uw zorgverzekeraar geen contract met Gelre ziekenhuizen? Dan krijgt u de zorgnota rechtstreeks van Gelre ziekenhuizen. Deze moet u zelf betalen. Vervolgens kunt u dit bedrag declareren bij uw zorgverzekeraar. Of uw zorgverzekeraar een contract heeft met Gelre ziekenhuizen vindt u op deze pagina. Ook in enkele andere gevallen kunt u rechtstreeks een rekening van Gelre ziekenhuizen krijgen. Bijvoorbeeld als het om niet-verzekerde zorg of passantentarieven gaat.

Waarom ontvang ik een factuur voor een telefonisch consult?

Om u te ontlasten plannen we steeds vaker een telefonisch consult in tussen u en uw zorgverlener. Zo hoeft u niet meer naar het ziekenhuis te komen voor een afspraak op de polikliniek. U krijgt dan telefonisch advies van uw zorgverlener. Het doel van het consult verandert dus niet.

Wanneer krijgt u een factuur van ons?

Maakt u gebruik van een belconsult? Dan kunt u hiervoor een factuur ontvangen. Dat geldt als:

  • u niet bent uitbehandeld en met uw zorgverlener een controleafspraak heeft gemaakt die enkele maanden later plaatsvindt
  • u bent uitbehandeld (de DBC is gesloten) en u de arts later nog een keer om advies vraagt
  • wij in een periode behorend bij een DBC (90 of 120 dagen) naast het telefonisch consult geen andere zorg aan u hebben geleverd
  • u nog geen volledige aanspraak heeft gedaan op uw eigen risico
  • het telefonisch consult een bezoek aan de polikliniek vervangt
  • u tijdens het consult contact heeft gehad met de medisch specialist, verpleegkundig specialist, specialist ouderengeneeskunde, physician assistent of arts-assistent.

Bij vragen over uw ontvangen zorgnota’s

  • Heeft u een zorgnota van uw verzekeraar ontvangen? Neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar.
  • Krijgt u de zorgnota rechtstreeks van Gelre ziekenhuizen? Neemt u dan contact op met onze afdeling patiëntenadministratie. Deze afdeling is bereikbaar op: maandag, dinsdag en donderdag van 8.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.00 uur en op woensdag en vrijdag van 8.30 - 12.30 uur (055) 581 10 74 en via nota@gelre.nl

De zorgnota’s van Gelre ziekenhuizen voldoen aan de richtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Moet u eigen risico van uw zorgverzekering betalen over een ander jaar dan u verwachtte? Of over een jaar dat u niet in het ziekenhuis bent geweest? Bijgaand voorbeeld van de Nederlandse Zorgautoriteit brengt in beeld waarom dit zo is.

Complementary Content
${loading}
Scroll