Zorgnota | Gelre ziekenhuizen

Cookies

Welkom op de website van Gelre Ziekenhuizen. Voor onze filmpjes gebruiken we YouTube. Om die af te spelen, plaatst YouTube cookies. Wilt u liever geen YouTube cookie? Dan kunt u dit hier weigeren. U kunt dan geen filmpjes bekijken. We gebruiken zelf functionele en analytische cookies om onze website goed te laten werken. Meer weten over cookies?

Zorg beter voor elkaar

Zorgnota

In de meeste gevallen wordt uw behandeling door ons gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. Op de zorgnota van uw verzekeraar kunt u precies zien welke zorg in rekening is gebracht. Voor eventuele vragen kunt u ook bij uw verzekeraar terecht.

Heeft uw zorgverzekeraar geen contract met Gelre ziekenhuizen? Dan krijgt u de zorgnota rechtstreeks van Gelre ziekenhuizen. Deze moet u zelf betalen. Vervolgens kunt u dit bedrag declareren bij uw zorgverzekeraar. Of uw zorgverzekeraar een contract heeft met Gelre ziekenhuizen vindt u op deze pagina. Ook in enkele andere gevallen kunt u rechtstreeks een rekening van Gelre ziekenhuizen krijgen. Bijvoorbeeld als het om niet-verzekerde zorg of passantentarieven gaat.

Waarom ontvang ik een factuur voor een telefonisch consult?

Om u te ontlasten plannen we steeds vaker een telefonisch consult in tussen u en uw zorgverlener. Zo hoeft u niet meer naar het ziekenhuis te komen voor een afspraak op de polikliniek. U krijgt dan telefonisch advies van uw zorgverlener. Het doel van het consult verandert dus niet.

Wanneer krijgt u een factuur van ons?

Maakt u gebruik van een belconsult? Dan kunt u hiervoor een factuur ontvangen. Dat geldt als:

  • u niet bent uitbehandeld en met uw zorgverlener een controleafspraak heeft gemaakt die enkele maanden later plaatsvindt
  • u bent uitbehandeld (de DBC is gesloten) en u de arts later nog een keer om advies vraagt
  • wij in een periode behorend bij een DBC (90 of 120 dagen) naast het telefonisch consult geen andere zorg aan u hebben geleverd
  • u nog geen volledige aanspraak heeft gedaan op uw eigen risico
  • het telefonisch consult een bezoek aan de polikliniek vervangt
  • u tijdens het consult contact heeft gehad met de medisch specialist, verpleegkundig specialist, specialist ouderengeneeskunde, physician assistent of arts-assistent.

Bij vragen over uw ontvangen zorgnota’s

  • Heeft u een zorgnota van uw verzekeraar ontvangen? Neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar.
  • Krijgt u de zorgnota rechtstreeks van Gelre ziekenhuizen? Neemt u dan contact op met onze afdeling patiëntenadministratie. Deze afdeling is bereikbaar op: maandag, dinsdag en donderdag van 8.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.00 uur en op woensdag en vrijdag van 8.30 - 12.30 uur (055) 581 10 74 en via nota@gelre.nl

De zorgnota’s van Gelre ziekenhuizen voldoen aan de richtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Moet u eigen risico van uw zorgverzekering betalen over een ander jaar dan u verwachtte? Of over een jaar dat u niet in het ziekenhuis bent geweest? Bijgaand voorbeeld van de Nederlandse Zorgautoriteit brengt in beeld waarom dit zo is.

Complementary Content
${loading}
Scroll